F11

Informationsbrev

Publicerad 2020-04-03 08:35
Gubbe
Istället för föräldrarmöte har vi skickat ut nedan information. Viktigt att läsa och förstå vikten av det vi vill förmedla.

Hej

Den här säsongen har inte startat som vi alls velat.

Vi hade bla planer på ett föräldramöte men kom fram till att vi istället sammanfattar det vi vill ha sagt till er föräldrar i ett brev.

I skrivande stund består truppen av 31 spelare och 6 ledare (5 tränare och 1 lagledare)

Vi kommer träna 2 dagar i veckan och det är måndagar och onsdagar Kl 18-19 på Viksjövallen 3, se till att barnen fått något i magen innan träningen så orken inte tryter.

Vi har fått spelschemat för Sankt Erikscupen. I år har vi 4 tjejlag och 1 mix-lag anmält. Vi har lagt spelschemat så att alla tjejer får 7 matcher på våren. Till varje match (förutom mix-matcherna) är vi 7 spelare kallade. Till mix-matcherna kommer det vara 4 tjejer kallade där killarna sluter upp med 4 spelare.

Det som vi tjatat om så många gånger och som vi verkligen ber er om är att svara på kallelserna. Den här säsongen kommer kräva mycket administration för att få ihop spelare till matcher och för att underlätta för oss ledare så gör det massor att ni svarar så fort som möjligt JA/NEJ, detta ger oss chansen att kalla andra spelare i god tid. Alla kallelser ligger inne i Myclub, så det går redan nu att se sitt barns matcher och svara på kallelserna, bifogat hittar ni även excel-arket med alla matcher.

Nytt för i år är att vi till varje tjej-match har två hjälpföräldrar kallade, dessa föräldrar kan behöva hjälpa oss tränare med enklare uppgifter så som knyta skor, hjälpa till med tidtagning, kanske trösta någon. Vi ledare står för coachningen och försnacket.

I varje kallelse kommer det framgå vilka som är hjälpföräldrar samt vilka tjejer som ska stå i mål.

Alla spelare kommer stå i mål, här vill vi att ni föräldrar peppar barnen till att vara målvakt. Att vara målvakt innebär att barnet står i mål 1 halvlek a 15 min och kommer sen att spela ute resterande tid av matchen dvs 2x15 min.

Alla spelare kommer sett över hela säsongen att bli kallade till mix-matcher.

Vi behöver fylla på våran lagkassa, vi ber alla spelare betala in 250:- till kontot 8327-9,943 683 777-8

(Swedbank), dessa pengar går till cuper, gemensamma nöjen med mera. Glöm inte märka insättningen med barnets namn.

Finns det intresse av att börja sälja saker för att få in pengar till lagkassan?

Vi tycker det är viktigt att barnen vill vara nere på träningarna. Lyssna på era barn, vill de inte gå på träning en dag så stå hellre över.

När vi spelar matcher så är det viktigt att det är vi ledare som coachar barnen. Er föräldrar vill vi ha på motsatt sida om oss ledare och barn (förutom de hjälpföräldrar som är kallade till matcher), vi hejar på alla, både våra egna barn och våra motståndare. Det är alltid barnens arrangemang!

När vi är iväg och spelar matcher/cuper så vill vi inte att vi äter godis och läsk, ta gärna med någon smörgås och/eller frukt att fylla på med.

Till matcher så ska ni alltid ha med matchtröja (ni som inte fått en tröja kommer få en vid första matchen), mörkblåa shorts, IFK Viksjö strumpor, benskydd och skor. IFK Viksjöutrustning går att köpa i shopen som ligger i klubbhuset, kontakta kansliet för öppettider kansli@ifkviksjo.se

Alva, Thea och Jennifer A´s föräldrar har tidigare varit våra föräldrarådsrepresentanter, Vi har inte hört något annat och hoppas ni vill fortsätta en säsong till. Säg till annars.

Ni har väl inte missat eller glömt bort att vi finns på Instagram, in och följ världens bästa lag @ifkviksjof11

Så fort allt börja gå tillbaka till det normala så kommer vi att titta på Cuper att delta i.

Vi har valt att spela mycket matcher och cuper med barnen för att ge alla möjlighet till spel. Vill man tacka nej så ska man inte behöva känna att man måste vänta länge till nästa tillfälle och vill man spela mycket så har man den möjligheten också.

Stundtals kan det alltså gå ut en del mail från MyClub, svarar man på tex kallelsen direkt så går inget ytterligare mail ut , däremot går det alltid ut påminnelser om att man tackat JA till en aktivitet.

Under rådande omständigheter kan det komma många och ibland dubbla budskap, vi följer hela tiden klubben och svenska fotbollsförbundets riktlinjer och ber om er förståelse att det ibland blir tvära kast, även för oss!

Det här kommer bli en rolig men annorlunda säsong, nu kör vi!

Med vänlig hälsning

Annelie, Chris, Fredrik, Magnus, Jan och Richard

Nyheter via RSS
Levererat av MyClub