HD- Cupen
Lördag 13/1
Cupen spelas på konstgräs
Medtag benskydd, vattenflaska och se till att ha ätit så du orkar hela cupen.
https://www.cupmate.nu/games.php?iCupID=14785
Spelschemat är nu satt och första matchen spelas kl 08.20 och sista matchen börjar kl 12.00.
Totalt kommer vi spela 4 matcher.
Inomhusskor är det som gäller.
Glöm inte benskydd (obligatoriskt), Vattenflaska, smycken lämnas hemma.
Det kommer att finnas lite mer tid mellan matcherna än på den senaste cupen i Täby, så lite påfyllnad av energi och ett kortare möte för ledare och föräldrar, där frågor och intresset för Aroscupen diskuteras. Gå gärna in i MYCLUB och bocka i om ni vet redan nu om intresse finns och ni kommer kunna delta på Aroscupen.
SIK Indoor Cup 2024 - IFK Viksjö - Flickor 9 (födda 2015) (cups.nu)
Hej,
Vi ledare vill se över hur ni föräldrar men framföralt hur era barn vill och kan vara intresserade av att delta på Aroscupen (västerås) 15-16 Juni (lörd-Sönd)
Cupavgiften kommer att bekostas av lagkassan.
Intresseanmälan är bindande. Så vi vet att vi kommer få ihop ett lag till cupen.
Fundera på detta så kan vi ta ett kortare möte för diskussion i samband med SIK-cupen som är 17 februari.
Vi vill få detta klart så snart som möjligt för att kunna planera vårsäsongen.
Sista dag för intresseanmälan sätter vi till 18 februari.
Mvh Thomas, Sofia och Eken
Samling vid klubbhuset kl 9.00.
Glöm inte benskydd.
Lämna smycken hemma.
Kläder efter väder.
Spelschemat finner ni nedan (Viksjö vit)
IFK Viksjö Vårcup 2024 - Spelschema Flickor 2015 - Grupp A (cupmate.nu)
Aroscupen 15-16 Juni.
Samling lördag 10.00 Viksjövallen för gemensam avfärd. Är det någon som behöver skjuts så löser vi det.
Vi har 2 matcher lördag och 3 st på söndag.
Lagkassan står för lunch (ex donken) på lördag. Då det är många timmar mellan match 1 och 2 föreslår vi att alla tar med sig badkläder och doppar oss efter lunch om vädret tillåter.
Söndagens första match spelas kl 8.00. Då tar vi samling på plats i Västerås 07.15 på Hamre IP.
Hässelbycupen 2024.
Söndagen 18/8
Vi återkommer med samlingstider då spelschemat ej är satt i skrivande stund.
Hej,
Nu har spelschemat för denna cup landat.
Samling 07.45 viksjövallen, väljer man att åka direkt är det 08.00 på Hässelby IP som gäller. Vi kommer att gå igenom 7-manna regler mm så viktigt att alla kommer i tid.
Lagkassan kommer att stå för lunch, cupens grillutbud eller närliggande pizzeria.
se nedan spelschema
Nu har vi fått spelschemat för Viksjö höstcup.
Första matchen börjar 13.10. Vi samlas 12.20.
Vi spelar alla matcherna på Viksjövallen 3. Där vi brukar spela match.
Vi spelar lördag em. Spelschema i länken.
IFK Viksjö Höstcupen - Spelschema Höstcupen 7v7 F15 - Grupp B (cupmate.nu)
För någon vecka sedan mailade jag ut info om att vi behöver hjälpa till med städning under höstcupen lördag 12/10.
Som en del i IFK Viksjös ideela verksamhet behöver vi hjälpa till med diverse arbetsuppgifter vid denna cup.
Vi har blivit tilldelade städningen mellan 15-17 lördag 12/10.
Bifogat finner ni kontaktinformation för er som kommer vara på plats den tiden.
Nackacupen,
Inomhuscup på konstgräs, spelform 7 mot 7.
Samling 07.40 Viksjövallen, väljer man att åka direkt meddela gärna i myclub, då är det samling i Nacka 8.15.
Info kring cupen finner ni nedan.
Griffelvägen 13, Nacka IP
SPELSCHEMA NACKACUPEN 2024 NOVEMBER - Google Docs
SPELSCHEMA NACKACUPEN 2024 NOVEMBER - Google Docs
Kick cup i Västerås.
Samling Viksjövallen 10.20. För den som åker direkt skriv det i myclub och då är det samling 11.20 i Västerås.
Turneringen spelas inomhus på konstgräs i Västerås Fotbollshall (Plåthallen), Pontus Widéns väg 12.
Hej,
Denna helg kommer vi ha ett träningsläger på viksjövallen (naturgräs) vi samlas dock på den lilla konstgräsplanen.
Lördag 10/8 mellan 10-14 och söndag 10-12. Med en avslutning på Strawberry Arena (tidigare friends arena) för att se AIK-Mjällby kl 16. Vi har ansökt om biljetter men ej fått ett 100% ok från föreningen, men det ska nog inte vara några problem. Här kommer det likt sist vi åkte till friends behövas några föräldrar som kan köra och det kommer finnas biljetter till chaufförerna och även om någon ytterligare familjemedlem vill haka på.
Lördagen kör vi ca 3 timmar fotboll och 1 timmes lunch. Tjejerna kommer att behöva ta med sig matsäck. Vi har ingen möjlighet att nyttja cafeet och värma medhavd mat.
Söndagen kör vi 2 timmar fotboll för att sedan åka hem för lunch och ombyte för att åter samlas på vallen kl 14.20. Gemensam avfärd mot strawberry arena.
Hoppas att så många som möjligt vill och kan medverka under helgen.
Mvh Ledarteamet
Inomhusträning med övriga F15 lag.
Inomhusträning med övriga F15 lag.
Inomhusträning med övriga F15 lag.
Inomhusträning med övriga F15 lag.
Inomhusträning med övriga F15 lag.
Lagfotografering för Säsongen 2024.
Plats: Sandviksskolan, Penselgränd
Datum:Lördag 9:e mars
Tid: 10:00 Vi fotas ca 10:20 Fotografen önskar att alla är ombytta och i tid då det är ett tight schema och många lag som ska fotas, därav av samlingstid.
Ta med: Shorts, strumpor inneskor, (vi har med matchtröjor)
Ledare: overall
Bifogat finner ni beställningsblankett, följebrevet finns även i separat mail
Lagfotografering för Säsongen 2024.
Plats: Sandviksskolan, Penselgränd
Datum:Lördag 9:e mars
Tid: 10:00 Vi fotas ca 10:20 Fotografen önskar att alla är ombytta och i tid då det är ett tight schema och många lag som ska fotas, därav av samlingstid.
Ta med: Shorts, strumpor inneskor, (vi har med matchtröjor)
Ledare: overall
Bifogat finner ni beställningsblankett, följebrevet finns även i separat mail
Den 4/5 är det F15 vits tur att bemanna caféet på viksjövallen.
Gör anteckningar i era kalendrar. Detta gör vi för att café verksamheten är en viktig del i föreningens intäkter och ger både våra spelare/tränare/föräldrar en möjlighet att äta, ta en kopp kaffe eller annat att förtära. Det ökar trivseln och gör att vårt redan goda rykte bibehålls.
Bifogat finner ni er tid för bemanning denna dag. Är det så att ni inte kan den tiden är det ni själva som ser till att byta med någon där det passar.
Bemanningsschema caféet Viksjövallen 4/5 F15 vit
OBS! detta är ursprungsschemat, har ni bytt med någon är ni är den uppdateringen inte med här.
8:30-10:40 Pixie + Saga
10:30-12:40 Emelie + Lina
11:00-13:10 Rama
12:30-14:40 Jasmine + Adele
14:30-17:00 Tyra + Ebba
Kan ni inte denna tid och behöver byta kontaktar ni själva den ni önskar byta med.
Barnen får vara med och hjälpa till i Caféet, men inte stå själva.
Eventuell lagaktivitet.
Allsvensk fotboll på friends arena.
AIK-Sirius kl 15.00
Vi får eventuellt biljetter av förening till denna match.
Om det blir så kommer några föräldrar behöva hjälpa till att köra och då kommer vi se till så det finns biljetter till alla chaufförer.
Hej,
Vi planerar en avslutning för vårsäsongen onsdag 19/6 kl 17 och ca 2 timmar framåt.
Upplägget är att vi kör ett träningspass på ca 30 min med aktiviteter i form av lek/stafett mm.
Sen hoppas vi att alla mammor vill och kan vara med och spela "mammamatchen" mot våra fantastiska tjejer.
Efter matchen tänkte vi grilla hamburgare, och äta någon form av efterrätt. Här behöver vi hjälp från övriga föräldrar med grillen samt ordna med tillbehör.
Lagkassan bekostar hamburgare, festis och efterrätt till alla spelare och 1 Vuxen/barn. Har man fler i familjen som vill närvara och äta en grymt god burgare mm kostar det 50:-/person.
OBS! I kallelsen vill vi att ni svarar på följande
Kan du delta i mammamatchen
Kan du hjälpa till vid grillen.
Hur många blir ni totalt som vill äta, detta för att planera inköp av mat mm
Finns det någon allergi
/Ledarteamet
Hej,
I samband med träningen måndag 11/11 kommer vi ha ett föräldramöte, vi kommer att slås ihop med F15 blå och gul nästa säsong och vill delge våra tankar och ideer kring detta.
Svara i kallalsen om ni kan delta eller ej.
Säsongsavslutning 2024
Vi samlas på parkeringen kl 15.00 för avfärd mot Täby och Äventyrspark med aktiviteter för alla åldrar - Flip Out (flip-out.se)
Vi har bokat 2 timmar mellan 16-18. Därefter åker vi tillbaka mot klubbhuset där vi käkar en god avslutningsmiddag, Amigo's Pizza ۰ Deli ۰ Pasta (amigosviksjo.nu)
Vi kommer inhandla dryck och mellanmål så tjejerna inte står på tom mage när vi är i Täby.
Minst en ledare kommer att vara i klubbhuset och "rodda" i ordning för middagen. Vill någon förälder hjälpa till är det bara att räcka upp handen.
Vill man medverka och äta under em/kvällen går det bra. Men man får då inhandla sin egen mat och dryck.
avrundning av säsongen ca 21