Medlemsregister

I medlemsregistret sköter ni som ledare, främst lagledaren, all kommunikation och administration som berör spelarna och laget. Inloggningsuppgifter får man av kansliet, hör av dig om du inte fått detta. Instruktioner finns på hemsidan men det går också bra att maila frågor till kansliet.

Lagledaren skall rapportera alla nya samt spelare som slutat i vårt medlemsregister My Club (kansliet får då ett automatiskt mail). Så fort spelaren bestämt sig för att börja skall följande uppgifter registreras; namn, adress, personnummer, mailadress samt telefonnummer. Spelaren/ledaren får sedan en faktura och ett informationsbrev om föreningen.

  • Uppdatera spelare och ledare – Så snart som möjligt!
  • Nya spelare prova på 2-3 ggr innan de läggs in (automatiskt mail skickas till kansliet när ni lägger till/tar bort någon)
  • Vårdnadshavarnas uppgifter skall läggas under "kontaktperson"
  • Närvarorapportering (kan med enkelhet göras i mobilen)
  • Administrera kalendern (syns på hemsidan)
  • Kallelser till match (undvik att kalla till träningar)
  • Skicka mail och smsHär hittar du inloggningssidan.
  • Du som ledare i föreningen behandlar ofta en hel del personuppgifter utan att tänka på det. Utöver vår integritetspolicy (https://ifkviksjo.myclub.se/menu/pages/19068) har vi även listat några saker att tänka på som ledare i föreningen.
    • När du mottagit och läst e-post som innehåller personuppgifter, ska en bedömning göras om uppgifterna ska bevaras eller inte. Radera mejlet när personuppgifterna inte längre behövs i din e-post.
    • Skicka inte känsliga personuppgifter i oskyddad e-post.
    • Använd MyClub vid utskick, även om det endast gäller några få av era deltagare.
    • Sprid inte uppgifter i onödan. Skicka endast personuppgifter till de som behöver dessa.
    • Innan ni lägger upp bilder på t.ex. hemsidan, Facebook eller andra sociala medier, är det viktigt att ni frågar barnen och deras vårdnadshavare om det är okej.
    • Undvik att namnge individer vid inlägg på er hemsida, skulle ni ändå vilja peka ut någon i positiv anda, fråga personen och dess eventuella vårdnadshavare om det är okej.
    • Excellistor som tas ut via MyClub som innehåller personuppgifter får inte spridas mer än det behövs för att uppfylla ändamålet. Kontaktlistor kan undvikas att tas ut genom att låta föräldrarna och barnen använda medlemsinloggningar i MyClub. Utnyttjar de denna tjänst kan de själva hitta kontaktuppgifter till varandra och deras vårdnadshavare.
    Nyheter via RSS
    Levererat av MyClub